Äventyr i stora staden

Förra veckan var mamma och jag så busiga att vi tog bilen och åkte på en liten semester. Vi skulle lååångt bort och hälsa på moster Boris :-) Resan började inte bra, för mamma tyckte att jag ska ha mitt säkerhetsbälte på mig och sånt tycker jag inte om. Vi åkte bil jättelänge och stannade lite här och där så att jag fick sträcka på benen, äta och kissa. Jättespännande med helt nya lukter men lite jobbigt att åka bil så länge. Men jag var så duktig och väntade tålmodigt på att få komma fram. Efter många timmar så stannade vi och hämtade något som bilen skulle dra, en stor orange sak som var bäst att boffas på lite då och då. Den förföljde oss en bra bit. Sen så stannade vi hos mammas kompisar och jag fick sniffa in deras nya lägenhet och gård :-) Väldigt spännande och jag blev så busig att mamma fick sätta kopplet på mig så att jag inte skulle få ont i benet. Sen skulle vi tydligen åka bil ännu mer... Det var många bilar omkring oss och husen blev stora och många, och mörkt blev det. Mamma var jätteledsen i framsätet och jag ville fram och se vad som stod på. Tydligen var vi vilse i stora staden :-( Då började jag också gråta lite, dels för att jag less på att åka bil och dels för att jag ville fram och trösta mamma... Men till slut kom vi fram efter att mamma vågade sig ur bilen och fråga folk om vägen. Hon sa att vi var på ett fint område där man törs prata med folk :-) Moster Boris blev jätteförvånad över att se oss, hon visste ingenting *hihi* Vi tömde bilen på grejjor snabbt och sen skulle vi i säng tyckte mamma. Knasigt tyckte jag för jag hade sovit i bilen hela dagen. Mamma och moster sov, jag lekte :-)



Nästa dag blev spännande, ett helt nytt hem att inspektera :-) Och en helt ny stad... Moster visade oss var man kan träffa andra hundar, det var en stor inhängnad äng som luktade konsigt. Mamma sa att det var en fårhage... Men voffar var det där iallafall. Stora läskiga killar, och en bjäbbig tjej. När vi kom hem igen gick vi ner till centrum på ett cafe. Där fick jag en skål med vatten och smaka lite bröd av mamma och moster.



Vi hann också med att gå på en hundcafe två gånger jag och mamma :-) Första gången satt vi ute och jag fick beställa en köttfärslimpa med keso och morötter *mums* Andra gången vi var där så var det massor med hundar inne på cafeet och mamma tyckte att vi kunde sitta inne med dom andra. Det var pudlar, labradorer, spanska, gekiska och polska gathundar där. Då fick jag beställa en mezetallrik med leverpastej, blodpudding, skinka och ost *dräggel* Fast jag fick skynda mig att äta upp för en liten grek stod och ville smaka också... Mamma satt och pratade med en tjej som hade en liten dvärgpudel med sig som hette Dennis, han var bara tre månader. Men han var snäll, för han bjöd på sin chiuauacocktail med leverpastej till mig :-)





Mamma och jag åkte till fårhagen igen innan vi skulle hem och där träffade jag två snälla flickor, en golden på 8 år som hette Cindy och en flat på 3 år som hette Ellie. Vi lekte lite och sniffade rumpor, men sen kom en sur terrier som morrade på mig. Då sa mamma åt oss att vara snälla med varandra och då sprang den till sin mamma... *hmpf*



Det var så spännande i stora staden, jag har åkt buss och tunnelbana, blivit klappat av massor av folk och varit så hjälpsam hemma hos moster Boris, jag har hjälp till att dammsuga *stolt* Lite bus har jag hunnit med också. Mosters säng får man visst inte vara i, men i den har jag varit i iallafall... och gömt tuggisar... :-) Sista kvällen var vi och grillade lax hos mosters övriga flock där nere i stora staden. Då var jag också jätteduktig och hjälpte till att rengöra grillen :-)



Det var en lång resa hem sen också, men den gick lite snabbare när den där oranga grejjen inte var med och sölade ner oss hela tiden. Det var så roligt att komma hem igen, skönt att bli av med selen och så fick jag rulla mig i snö igen :-) Jag låg läääänge i snön och rullade och rullade....

*slick slick*

Kommentarer
Postat av: Paula

Vilket äventyr sarli! Din matte är nog lite galen.. Tur du kom helskinnad hem igen :). Hoppas du kryar på dig med bakbenet.

2008-04-29 @ 13:35:41
URL: http://melderstein.blogg.se
Postat av: pappsen

Jag håller med Paula, matte är nog en mycket speciell matte. Kul at du får se stora världen.

2008-05-01 @ 08:57:46
Postat av: Erica

Det var roligt när ni var här och hälsade på även om moster var ganska upptagen men ni roade ju er själva med hundträffar, café osv. Du kanske gillade stora staden så mycket att du vill flytta hit... dags att börja bearbeta mamma Linn? ;)

2008-05-03 @ 09:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0