Picknick och konfetti

Igår var mamma och jag på picknick, det var jätteskoj :-) Mamma packade en matsäck och så gick vi ut på isen och satt där och myste i två timmar, eller rättre sagt mamma myste, jag busade... Jag fick också smaka av matsäcken, två ostmackor fick jag som var jättegoda :-) Picknick är visst något bra, då får man vara ute jättelänge och leka och spana :-) Jag var jättetrött när vi kom hem sen, jag sov ända fram till kvällen.



Men sen så fick jag hälsa på flickorna på Björx, moster Fanny och moster Tindra. Jag fick vara ute på gården och leka med flickorna, det var jätteskoj. Jag skrämde folk som gick förbi och skällde på dom, jättehögt. Man måste ta i ända från tåspetsarna :-) Mamma klippte klorna på flickorna också, det tyckte dom inte om, särskillt Tindra, men som tur var så var jag där och kunde sniffa rumpor medans dom satt fast *hehe* Jag får alltid så rena öron när jag är där, Tindra gillar att tvätta öron, men hon är så sträng....



Mamma fick för sig att vi har loppinvasion och att vi behövde städa igen. Inga problem tänkte jag, jag hjälper till med dammsugaren som vanligt. Men skurmoppen fick jag inte röra, då blir hon sur. Någon måtta får det vara säger mamma. Vi var jätteduktiga :-) Jag tyckte att vi skulle fira så jag tog fram mammas kinatoffel och gjorde konfetti... Tydligen var det inget som mamma uppskattade så mycket.



Jag ska till doktorn idag igen på återbesök för mitt knä, dom ska se om det blivit bättre. Hoppas att dom inte klämmer för hårt så att jag får ont :-( Sen ska vi tydligen till djurmagasinet och köpa något till mig :-) Det ryktas om en bur som jag ska ha i min cykelkärra till sommaren, jag hoppas på ett grisöra också....

*slick slick*

Kommentarer
Postat av: Paula

Vad stilig du är Charlie, rena fotomodellen :)

2008-04-19 @ 10:09:22
URL: http://melderstein.blogg.se
Postat av: pappsen

En riktig prakthanne, och snygg dessutom

2008-04-19 @ 15:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0