Bus och "hyss"

Mycket bus sen senast har jag hunnit med.
I går kväll så lekte jag med min robomop, döden dö skulle den. Jag jagade och jagade och ibland smet den in bakom dörren, då fick mamma komma och hjälpa mig att få fram den igen. Eftersom jag är en stor kille nu så kan jag bita tag om den och bära iväg med den. Som den duktiga jakthund jag är så måste jag gräva ner mina byten men den vill inte sluta sprattla runt och så smiter den igen.



Det var en svettig och blodig kamp :-)
Jag ville se om robomopen kunde simma också, så jag la den i min vattenskål. Lite för mammas skulle också, hon tycker att den är så slemmig, så ett bad vore inte fel. Det var jättespännande och titta på när robomopen plaskade runt i vattenskålen. Och så kom mamma....
....då var det roliga slut. Hon malde på något om att den inte tål vatten, att den inte kan simma och att den kanske går sönder. Dessutom så skitade jag ner vattnet. *suck*



Mamma var dessutom så tråkig idag, hon satt bara med en massa papper och böcker och läste. Det kallas visst att "plugga". Det ser inte kul ut, bara sitta och glo.
Hon har visst fått för sig att jag har lite ont i benen också och då får man inte gå så mycket. Jag försöker förklara för henne att då kan man springa eller hoppa i snödrivor istället, men nej. Korta lugna promenader ska det visst vara. Skittråkigt. Men hämnden är ljuv, jag hittade något annat roligt och pyssla med. Jag hittade ett outforskat hål i en mjukisleksak... LUDD!! :-)



Nu är det dags för att gå och sova om jag ska orka med mer äventyr i morgon :-)

*slick slick*

Kommentarer
Postat av: Paula

Vad busig du är Charlie, och hemskt söt!

/Mormor

2008-02-20 @ 12:47:58
URL: http://melderstein.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0