Lite om mig

Jag måste göra min plik till mina fans och börja skriva lite om mig själv här.
Så vem är jag?
Jag har det förnäma namnet Blåtirans Charlie Charmig, och det gör jag allt för att leva upp till ;-) Min underbara mamma heter Rosendahls Linn Catherine. Hon ger mig massor med kakor och kallar mig för "mammas pojke", andra smeknamn jag har fått under mitt första levnadsår är;
  • Bäbis
  • Smurfen
  • Pajas
  • Kalkonen
  • Sjörövarn
  • och lite andra sammansatta gurgel från min mors sida, det elakaste av dem alla är nog "lilla prickigsnoppen" *grr*

Saker jag tycker om;
  • Grisöron och tuggisben och kakor - "aldrig innan maten" har visst någon kommit på :-/
  • Toarullar - måste följa med på toa varje gång för att se om man kan få en ny rulle att tugga på
  • Snö- man kan gräva, hoppa, rulla, gömma sig själv och grejjer i den. Snö är det bästa som finns :-)
  • Foppatofflor och sulor - hittade en rem från en foppatoffel ute en gång, mmmm, fast jag fick inte smaka på mattfars tofflor (surgubbe), mattmors tofflor fick jag inte heller leka med, hon påstod att jag hade förstört dom (fattar ingenting??)
  • Mammas vantar - mocka smakar gott, ibland tar jag dom av mamma när vi är ute och går och så springer jag och gräver ner dom. Det är jätteroligt att se mamma gräva upp en hel snödriva med bara händer :-)
  • Ludd - kan vara damm, stoppning i mjukisdjur, min päls, mammas skor osv...
  • Pipleksaker - dom låter så roligt, mamma tycker att jag är söt, men pappa blir sur... :-(
  • Min "Robomop" - ååh, den är underbar :-) En liten städmaskin som ska åka runt på golvet och samla upp MITT damm, ful är den också, och så låter den roligt. Stryk ska den ha :-)
  • Slickas - man ska pussas på ALLT. Och handtvätten på morgonen tycker jag är viktig, man får inte gå ur sängen förrän jag har tvättat händerna på alla i flocken. Snuskiga människor, vad gör dom med händerna på nätterna igentligen?
Saker jag inte tycker om (fast nu tycker jag om der mesta);
  • Stora hundar - särskillt schäfrar. Moster Fanny säger att dom är farliga och dom tittar så surt på mig jämt, läskiga saker det där, konstig brytning har dom också
  • Stavar - kryckor kan nog räknas in här. Hemska grejjer... När jag var liten bäbis så kom det två hemska människor med stavar och skrämde mig, jag sprang allt vad jag kunde hemåt. Mamma och moster Buffy försökte hinna med, men icke. Jag satt och grät vid huset när mamma och Buffy hittade mig igen...
  • Spöken - dom finns ÖVERALLT. Bakom dörrar, under soffan, i hörn, i skogen, nedanför balkongen, på hustak. Det är min plikt som husets herre att vakta min kära mor varje dag från dessa ohyggligheter. Varje kväll går vi på en spökpatrull, jag visar var faran kan finnas och så får mamma gå och titta efter (man kan aldrig vara för försiktig) En gång var det på riktigt... Mamma blev rädd och hämdade en kniv, som om man kans sticka spöken med knivar?? Men det vara bara ute på en balkong, jag hade visst glömt att stänga dörren efter mig när jag hade spanat ;-)
Mer kommer om mig sen, dags för skönhetssömn :-)

*slick slick*
image3

Kommentarer
Postat av: Plogflickan

He He du verkar vara en härlig corgi du Charlie, vi är inte så lika, men corgis är alltid olika, matte säger att det inte finns två lika...
Vad tror du?

2008-02-18 @ 09:25:39
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Paula

Lilla prickisnoppen du är så söt :)
/mormor

2008-02-18 @ 18:06:51
URL: http://melderstein.blogg.se
Postat av: Erica

hihih Charlie är 2008´s bloggare ;)

2008-02-21 @ 15:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0