Utställning och röntgen

Oj vad jag har haft grejjer för mig. I fredags var jag på min första utställning. Clara följde med som moraliskt stöd, vilket kennelmormor Paula också gjorde. Clara tyckte att det var läskigt redan på parkeringen och skällde ut ett gäng pittbulls på ett säkert avstånd inifrån bilen :-) Jag tyckte att det verkade jättespännande med alla nya lukter... Det blev en lång dag med mycket väntan, men jag träffade Wilma där, en corgiflicka som bor här på porsön, och så fick jag ett grisöra av "mormor".



Jag var så klart bäst av alla hundarna på utställningen :-) Synd bara att dommaren hade något i ögat och inte såg hur jätteduktig jag var. Mamma tyckte att vi fick bra betyg och att jag var jätteduktig. Jag var den enda corgihanen där så lite nervöst var det att springa helt själv i ringen när Wilma tittade på. Dommaren tyckte att jag hade lite skev rygg, men att han trodde att det kan jag växa ifrån när jag bygger upp lite muskler, och så tyckte han att jag rörde mina bakben för snävt. Försök själv ta ut stegen när du har gjort illa benet. Min "kusin" Frans, han är en stabyhoun, var också på sin första utställning. Och han tyckte inte alls att det var kul :-/ Det var skönt att komma hem igen, och jag sov som en stock hela kvällen sen, mamma var snäll och väckte mig så att jag inte skulle missa kvällskissen.



Idag var jag och Clara till doktorn. Hon skulle ta bort knutarna som var kvar efter stygnen på hennes tass och kolla hur det läker. När doktorn ska titta efter sygnen så hade dom trillat bort av sig själva, men hon fick lite medicin och salvor iallafall. Mig var dom itne så snälla med. Doktorn hade itne tid att hälsa på mig, utan han började bara att misshandla mitt stackars ben :-( Sen gav dom mig en spruta så att jag somnade. Jag hörde mamma prata med mig och Clara var och snosade på nosen min. Jag försökte vifta bort henne med tassen men jag var så trött... Sen vaknade jag upp i ett annat rum. Mamma och doktorn stog och tittade på en lysande tavla och pratade om mig. Mamma säger att jag kommer att bli bra i mitt ben, bara jag håller mig stilla i två veckor, och då kanske Clara måste åka hem om inte vi kan leka lungt säger hon. Jag förstår inte vad hon pratar om, vi leker alltid lungt ;-)



*slick slick*


Kommentarer
Postat av: Paula

Saarli, lilla pluttegubben, hoppas du blir bra igen! Och tvätta Claras öron från mig!!

2008-03-26 @ 19:55:53
URL: http://melderstein.blogg.se
Postat av: pappsen

Stackars Charlie. Krya på dig

2008-03-27 @ 12:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0