Clara borta och städpatrull

Det var länge sen jag skrev här nu, man jag har varit lite deppig för att jag saknar Clara. Hon har farit hem till sin flock i Melderstein. Det värsta av allt är att dom har besök av en annan stilig corgihane, Malte, bäst för honom att han håller tassarna i styr.... *grr* Clara fick fara hem för att mitt knä ska bli bättre och för att mamma sa att hon ska till och löpa snart och då skulle jag bli så kääär, så kär som jag var i Fanny :-(



Vi hann med ett besök hos Ninni och morfar innan Clara skulle hem, alla flickorna kom dit, det blev mycket rumpsniffande också :-) Självklart hade dom med den hårlösa valpen också, jag var en riktig gentleman och tvättade den lilla päls hon hade på huvudet och vaktade henne så att ingen skulle komma och röva bort henne för mormor Paula. Hon är visst väldigt rädd om den valpen, hon var den enda i kullen och det var hennes första kull också :-)



Jag har varit väldigt duktig hemma också, jag har hjälp till att städa :-) Fast mamma ville klara av det själv, men hon förstår inte att hon behöver hjälp med det ibland. Farmförallt så måste jag se till att dammsugaren inte smiter och försöker äta upp henne, därför måste jag styra dammsugarmunstycket :-) Tydligen fattar hon inte hur farlig den kan vara...



Något hon däremot tyckte var bra med min städhjälp var när jag plockade reda på husses strumpor. Det enda som tydligen hittar till tvättkorgen enligt henne är hans kalsonger, det tycker jag är lite synd :-( Det är en stor lycka om jag får tag på trosor eller kalsonger, då måste man vara på den säkra sidan med att dom inte försvinner igen genom att gräva ner dom, helst i sängen, under kudden tycker jag är ett bra gömställe :-) Men nu hittade jag en strumpa som var på vift, jag gjorde mitt bästa med att tvätta rent den så att mamma skulle få en sak mindre att bära ner till tvättstugan nästa gång :-) Jag måste leva upp till att vara mammas duktiga pojke :-)



*slick slick*

Kommentarer
Postat av: Paula

Du e duktig du sarli-gubben!
/mormor

2008-04-11 @ 11:15:18
URL: http://melderstein.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0