Hemskt hos doktorn

Buhuu, igår var jag till veterinären och det var jätteläskigt :-( Lääänge var vi där också. Först kom doktorn in och klämde på mitt knä så att det gjorde jätteont, då fick jag säga till honom, sen gav han mig en spruta med något läskigt så att jag blev jättetrött, så som förra gången. Mamma bar in mig till röntgen och dom vred och vände på mig jättelänge, så länge att jag började piggna till ur narkosen, som tur var så var mamma med mig hela tiden :-) Sköterskorna tyckte visst att det var svårt att röntga mig med mina korta knubbiga ben *hmpf*



Efter 1½ timma i röntgensalen så bar dom mig till ett annat rum, då kom doktorn in igen och mamma blev ledsen :-( Tydligen såg det inge bra ut. Doktorn sa att jag hade fel på höfterna för att kotorna inte låg i skålarna som dom ska, och att jag kommer ha men av det sen större delen av livet och att jag måste börja träningssimma. Sen skulle jag tydligen iväg till nästa rum och mamma skulle visst inte följa med dit, dom lyfte upp mig på en jätteläskig vagn som skramlade och lät illa, så jag försökte ta mig ner till mamma igen. Men det var inte så lätt för jag var förtfarande lite borta av narkosen :-( Jag fick ännu mer narkos och ännu fler sprutor i mitt knä... Sen kom en sköterska och hämtade mig och så fick jag komma tillbaks till min mamma :-)



Sen så for vi till djurmagasinet där mamma köpte en stor påse med godis till mig och ett nytt halsband, ett svart med nitar på :-) Men jag var jättetrött och ville hem och sova för det gjorde så ont i mitt knä...

Idag så ringde mamma till mormor Paula och pratade om veterinärbesöket, tydligen så kan inte doktorn så mycket om stiliga corgis som mig. Det är visst normal att ha lite knasiga höfter, men mamma vill gräva djupare i det här, fast först så vill hon att mitt knä ska bli bra, det vill jag också :-)



Jag fick fara och hälsa på Fanny och Tindra idag igen :-) Dom hade ett stort tuggisben där som ingen ville ha, så jag fick ha det helt för mig själv. Det har varit två jobbiga dagar för mig, särskillt igår. Idag har jag varit lite trött och mått lite dåligt av alla mediciner dom sprutade in i mig. Det är så mycket som måste göras på dagarna också, grannarna har visst fått för sig att dom får grilla nedanför min balkong på min gård, bäst att hålla koll på dom så att dom sköter sig....

*grrboff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0