Bajsigt värre

I går på morgonpromenaden så träffade jag min flickvän Doris, hon är en bearded collie och jättesnäll :-) Hur som helst så gick min mor och jag vidare och jag tänkte att "tänk om jag träffar henne igen på hemvägen", så jag ville göra mig lite fin då... Och som av en tillfällighet så låg det en brun hög där som luktade så gott. Jag gnuggade in parfymen ordentligt och som vanligt så uppskattas inte parfym av människor. Mamma blev inte glad.
Hon tvingade in mig i duschen när vi kom hem igen och så fick jag stå där läääänge. Det var inte roligt alls. Doris skulle säkert inte gilla shampodoft så jag hoppades nästan att jag inte skulle träffa henne något mer den dagen... Phu, tur det gjorde jag inte heller, vad ska hon tänka om mig?
När jag äntligen kom ut ur duschen så ville jag inte skaka av mig i badrummet. Mamma blåste i mitt öra men då blev jag ledsen... men sen kom jag lös. Jag gnuggade mig så noga mot mina filtar för att bli torr och bli av med den hemska shampolukten.



En ny kompis har jag träffat också. Hon är en SCHÄFER!! Jag vet att moster Fanny inte vill att jag ska leka med schäfrar, men hon var snäll med mig. Fast inte när hon försökte ta min fina yoghurtflaska jag hade hittat ute på min promenad. Mamma tyckte att det var lite pinsamt när jag hällde ut yoghurt över hela regnbågsallen och alla studenter tittade på mig och skrattade :-)
Hur som haver så lekte jag och min nya schäferkompis jättelänge i lekparken. Vi brottades massor och pussades lite sen :-)



*slick slick*

Kommentarer
Postat av: Paula

Saarlie, kan du inte komma hit i helgen
/mormor

2008-02-22 @ 18:33:17
URL: http://melderstein.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0