En levande Winslow :-)

Idag var det inge kul på morgonkissen, det haglade ute. Och blåste in i mina fina öron :-( Fast igår kväll var det fint. Och då träffade jag en nyinflyttad voffe här. En liten bassetflicka på 12 veckor. Hon ser precis ut som mammas gosedjur (Winslow) som jag inte får röra. Hon var väldigt rolig att leka med, hon hade mycket lösskinn som jag kunde dra i :-) Jag kände mig så stor och duktig med henne, hennes matte och husse tyckte att jag var så fin och snäll med henne, så klart, vad skulle jag annars vara. Fast jag råkade skrämma henne lite :-( Jag försökte bara få igång henne och leka med mig och så blev jag lite för exalterad och sa *boff*. Då sprang hon in i buskarna och gömde sig en stund.



Jag får gå på lite längre promenader nu också, men bara om jag går i gräset eller i skogen. Mamma brukar ta med mig till skogen där jag får nosa lite på nya lukter. Vi brukar inte gå där så ofta...



Mamma var tråkig och behövde jobba igår så jag fick vara med ännu tråkigare husse på det ännu mer tråkiga kontoret. Mamma hade skickat med tuggisben till mig men jag ville inte ha dom, jag låg mest och spanade efter att mamma skulle komma och hämta mig. Men efter mycket väntan så satte husse mig i bilen och for och hämtade mamma... Och mamma hade med sig mat till mig :-) Dom hade ätit mat på kyrkan och mamma hade samlat ihop till mig en massa gotta, så igår fick jag lax och räkor i maten *slurp* Undrar vad jag får för spännande idag, dax att gå och äta lite....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0