Vattengympa och skogsäventyr

Idag har jag varit på vattengympa, det var jätteläskigt. På morgonen så badade mamma mig för att jag var visst tvungen att vara nybadad innan jag skulle dit och så tyckte hon att jag luktade så mycket hund. Konstigt då, jag är en hund!! Vi satt i väntrummet ett tag och väntade på våran tur, och sen kom det ut en JÄTTErotweiler som hade haft vattengympa innan mig. Då tyckte jag att det var bäst att sitta näääära mamma. Det var många nya och spännande lukter i rehabrummet. Och så fick dom för sig att jag skulle duscha igen?! Jag hade visst blivit lite sandig under magen. Som om inte det vore nog så satte dom på mig en hemsk sele, och jag som hatar selar :-( Men värre blir det... Dom fick också för sig att jag ska leka fisk, mamma satte in mig i ett jätteakvarium, och det var okej, för jag fick en massa godis då :-)



Men sen så började det röra på sig. Då ville jag klättra upp till mamma men hon fattade inte att det var dags att lyfta upp mig då... Sen blev det stilla igen, men ve och fasa, det kom en massa vatten!! Då var det inte kul alls och mamma fattade igenting när jag sa åt henne att lyfta upp mig. Sen började det röra på sig igen när vattnet var kvar. Mamma stod framför mig och jag pinnade på med mina små ben för att komma fram till henne. Tydligen tyckte dom att jag var jätteduktigt för jag fick godis och klappar, men jag ville inte vara med något mer. Sen äntligen fick jag komma ut igen. Men då skulle jag in i duschen IGEN!! Sjukgymnasten sa att jag måste tvätta av mig för att det var klor i vattnet. Sen ääääntligen slapp jag undan allt plaskande och konstigheter... Nästan, jag skulle få en spruta först. Doktorn kom in och gav mig godis och så fick jag ett stick i nacken och så fick jag fara hem igen :-)



Igår var också en spännande dag :-) Mamma satte mig i cykelkärran och cyklade iväg med mig till skogen, det var jätteroligt att springa och sniffa där. Jag har inte varit i den skogen på jättelänge.



Sen på kvällen hade vi hundträff på framsidan, Mandy och Ally var där, mina favoritflickor :-) Då kom mamma och Allys mamma på att vi ska träna lite spårning med mig, tydligen så brukar Ally träna med sin matte och  är visst med i den där hundklubben vi också ska gå med i :-) Vi for ut långt bort i skogen och då fick jag vänta i bilen med Ally medans mamma och Anna sprang runt i skogen och gjorde något fuffens som vi inte fick se. Sen sprang mamma iväg och gömde sig, men jag hittade henne på en gång :-) Fast jag tog inte samma väga som mamma tog. Sen fick vi vänta ett tag till och så fick jag komma ut ur bilen igen och sniffa lite. Mamma var fundersam på om jag skulle fatta viken och sniffa efter hennes gamla spår, men jag försod vad jag skulle göra, fast jag började spåra tillbaka till bilen först. Men sen kom jag igång, jag var till och med duktigare än mamma. Mamma sa att "här har jag väl inte gått?". Man ska inte underskatta min  supernos :-) Efter att ha följt mammas spår ett tag så hittade jag en leksak hon hade gömt och då fick jag en massa godis, sen tänkte jag följa spåret vidare men det behövdes visst inte. Det som var så spännande :-)



Nu är jag så trött efter allt äventyr.... zzzzzzzzz

Kommentarer
Postat av: Paula

Oj oj, det var mycket äventyr på en gång sarli!

2008-05-23 @ 16:16:43
URL: http://melderstein.blogg.se
Postat av: pappsen

Charlie verkar jättelycklig, duktig vovve!

2008-05-23 @ 19:53:50
Postat av: pappsen

"PS"han ser lite rädd ut i bassängen"DS"

2008-05-23 @ 19:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0